پایان نامه بررسی فضای تبادل تولید و تبادل اطلاعات
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق 

پایان نامه ارشد رشته فناوری اطلاعات

با موضوع :

بررسی فضای تبادل تولید و تبادل اطلاعات

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

مقدمه :

گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور امری اجتناب ناپذیر است و نیاز روزافزون بخش های مختلف جامعه به سرویس های اطلاعاتی و تغییر نگرش جامعه به سرویس های اطلاعات و ارتباطات ، تحولی شگرف را در عصر خود حاضر به وجود آورده است. در این عصر فواصل مکانی ،‌هویت خود را از دست می دهند و بسیاری از فعالیت های جاری براساس مبادله اطلاعات از طریق بسترهای ارتباطی خواهد پذیرفت. لذا جامعه اطلاعاتی ، امنیت اطلاعات ارزش و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده ، معیاری مهم برای موفقیت و بالندگی جامعه اطلاعاتی محسوب می شود. به همین خاطر برای این موضوع جایگاه خاصی در    کشور سرلوحهICT و IT راهبرد توسعه کشور در نظر گرفته شده است. از آنجا که توسعه بسیاری از فعالیت های دولتی و خصوصی قرار گرفته ، لذا امنیت اطلاعات به عنوان یک موضوع راهبردی برای استفاده مطلوب از این بستر طرح گردیده است.

در شکل سنتی خود اطلاعات از طریق رسانه فیزیکی از قبیل کاغذ و نوارهای صوتی و تصویری انجام می شده است. امروزه ، علاوه بر روش های سنتی ، انتقال اطلاعات عمدتاً بر روی رسانه های مجازی که به صورت شبکه وسیع و به هم پیوسته ای از ابزارها و نرم افزارها هستند رد و بدل می شود.ایجاد محیط امن برای انتقال اطلاعات بیش از پیش دشوار و چالش برانگیز شده است. چرا که همه سازمان ها و بخش های مختلف می بایست از یک زیرساخت فیزیکی ( که همان شبکه جهانی اینترنت است)و نرم افزارهای رایج برای تبادل اطلاعات استفاده کنند. علاوه بر در م عرض بودن اطلاعات برای تمامی افرادی که به شکلی به شبکه اطلاعاتی متصل هستند ،‌دانش همگانی در خصوص فن آوری اطلاعات نیز بر میزان آگاهی افراد روز به روز می افزاید و در امنیت گاهاً مؤسسات چندین گام از افراد اجتماع و متخصصیندنبالتر هستند. وظیفه حفاظت از اطلاعات و ایجاد امنیت در خصوص اطلاعات به سه قسمت عمده تفکیک می شود ‌(احمدلو، 1389).

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: